tiistai 10. kesäkuuta 2014

Loma lapsettomuudesta

Minulla alkaa kesäloma ensi viikolla. Ja nyt ennen lomaakin olen nauttinut ystävistä, auringosta ja parisuhteestani. Meillä on mennyt todella hyvin. Tuntuu kuin aurinko olisi tuonut uutta virtaa myös tähän parisuhteeseen, kuin se olisi tehnyt meistä taas onnellisia. Olemme nauttineet toisistamme ja yhtäkkiä huomasin, että en ole ajatellut vuosi sitten tapahtunutta keskenmenoani, lapsettomuuttamme ja elämän kurjuutta juuri ollenkaan.

Lääkäri soittaa minulle ylihuomenna, kysyäkseen olemmeko pohtineet clomihoidon aloittamista. Mieshän on lukuisten keskustelujemme jälkeen taas lämmennyt tähän lastentekotouhuun ja ehkäisy on hänestä ehdoton ei. Kuitenkin minä olen sitä mieltä, että kaipaan todellista lomaa, lomaa töistä, stressistä ja ennen kaikkea tästä lapsettomuudesta. Ajattelin siis sanoa lääkärille, että minä en kertakaikkiaan vain ole henkisesti vielä valmis tähän, viimeinen vuosi on ollut niin rankka, että nyt on loman aika. Ei enää kokeita, ei yhdelläkään tutkimuspöydällä makaamista ja samojen asioiden vatvomista. Tarvitsen nyt aikalisän, kesän ilman paineita ja ehkä syksyllä otan asian uudelleen pohdintaan. Nyt on aika rentoutua!

 kuva: weheartit.com

1 kommentti:

  1. Kannattaa ehdottomasti pitää pientä taukoa jos vähänkää tuntuu siltä! Ja mikäs sen parempi aika pitää sitä kun kesä kun muutenkin lomaa kaikesta ! :)

    VastaaPoista