tiistai 20. toukokuuta 2014

Lapseton lapsien keskellä

Viikonloppuna olin lastenkutsuilla, kummityttöjeni vuoksi tietenkin. Pidin pienemmästä huolta ja leikin isomman kanssa myös. Lapsia oli monen ikäisiä, heidän vanhempiaan tai isovanhempiaan ja sitten minä. Tuntuu kuin olisin erottunut joukosta, kuin värikkäässä kankaassa olisi ollut se yksi musta läikkä. Ihan kuin minusta olisi näkynyt kilometrin päähän että olen erilainen, että minulla ei ole lapsia.

Hautasin kuitenkin nämä ajatukset syvälle mieleeni ja nautin lapsien seurasta. Imin itseeni vilpittömiä hymyjä ja lasten ihanaa naurua. Halasin kummityttöjäni, vaihdoin toiselle vaipan ja syötin välipalaa, yhdessä maalattiin ja leikittiin. Päivä oli loppujen lopuksi aivan mahtavaa laatuaikaa noiden ihanien tyttöjen ja heidän ystäviensä kanssa.

Syvällä jossain kuitenkin edelleen kirpaisee ja mietin itsekseni miksi minulle kävi näin? 

kuva: weheartit.com

4 kommenttia:

  1. Niin, siinä on iso ristiriita, kun samaan aikaan totta kai haluaa jakaa itselle tärkeitten lasten tärkeitä hetkiä ja samalla tuntee kuitenkin itsensä erilaiseksi, ulkopuoliseksi.

    Minulle siitä tulee ihan kauhean tyhjä olo. Toivottavasti jonain päivänä on toisin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin täytyy vain yrittää ajatella positiivisa puolia ja unohtaa se oma "kohtalo" hetkeksi.

      Pidetään toivoa yllä <3

      Poista
  2. Hei! Löysin tämän blogin sattumalta ja jäin heti koukkuun. :D Teksti veti puoleensa, tunteet ja ajatukset olivat niin samanlaisia mitä itse käy läpi. Sain itsekin keskenmenon rv 16+6 helmikuussa.On hienoa huomata, että on muitakin, jotka ovat saman surun käynyt läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osanotto keskenmenostasi! Ihana kuulla, että olet saanut blogista vertaistukea! Voimia sinne tähän hetkeen ja tulevaan <3

      Poista